Buda ubrany po cywilnemu.

Jebał to pies, a kot patrzył i walił konia!

Standardowe powiedzonko Budy

Buda (z nazwiska Budkiewicz) – postać epizodyczna i antagonistyczna serialu Blok Ekipa, policjant. Pojawił się w odcinkach 153 i 154.

Opis postaci [edytuj | edytuj kod]

W dzieciństwie Buda uczęszczał do tej samej szkoły co Walo, Wojtas i Spejson. Za swoją ofiarę wybrał Puchackiego, którego dręczył i wymuszał od niego 2 złote dziennie. W dorosłym wieku Spejson spotkał go w sklepie monopolowym, gdy ten zastanawiał się które papierosy wybrać i od razu rozpoznał go po jego charakterystycznym powiedzonku. Ziomeczki postanowili pomóc Adrianowi zemścić się za lata udręki w podstawówce. Pewnego późnego wieczoru Budkiewicz spotkał na swojej drodze Puchackiego i został przez niego zaskoczony oraz dotkliwie pobity. Kiedy Spejson wyciągnął z kieszeni leżącego portfel, zauważył na nim odznakę policyjną.

Po tym spotkaniu Budkiewicz zaczął mścić się na trójce prześladując ich; zabrał Wojtasowi prawo jazdy na 3 miesiące i dwa razy wręczył ekipie karę grzywny, raz za picie alkoholu w miejscu publicznym i drugi za palenie papierosów na przystanku. Rudy z zazdrości, że gliniarz odebrał mu możliwość donoszenia, gdyż zawsze zjawiał się w tym samym momencie, postanowił wykonać prowokację poprzez wręczenie mundurowemu łapówki i nagranie za pomocą niewielkiej kamerki ukrytej w okularach, w wyniku czego Buda został ostatecznie przeniesiony dyscyplinarnie do Pułtuska.

Galeria[edytuj | edytuj kod]