Waldemar Walasik (Walo)
Walo Walasik.png
Zawód mechanik samochodowy
handlarz uliczny (odc. 10)
Rodzina Pani Walasikowa (babka)
Czesław Walasik (ojciec)
Pani Walasik (babka albo matka)
Pojazd beemka (odc. 85)
Debiut Odcinek 1

Prędzej przesłucham całą płytę Verby, niż dam się zapuszkować.

Walo o swoich wartościach życiowych

Ziomeczki, mam plan.

Walo, kiedy znów wpada na genialny pomysł

Spierdalamyyyy!!!

Walo, gdy jednak jak zwykle plan się nie uda

Walo (właściwie Waldemar Walasik) (ur. 1987?) – jeden z trzech głównych bohaterów serialu Blok Ekipa, obok Wojtasa i Spejsona. Syn Czesława, wnuk pani Walasikowej, syn albo wnuk pani Walasik.

Opis postaci

Walo, mimo swej postury, pełni rolę nieformalnego przywódcy ekipy. To on zwykle podejmuje ostateczne decyzje, to jego pomysły są realizowane, on także zgrywa największego cwaniaka, oczywiście do czasu, gdy nie natrafi na silniejszego od siebie. Zdecydowanie najmniejszy z trójki ziomeczków, ma mniej niż 150 cm wzrostu, przez co potrafi zmieścić się w najmniejszej i najtrudniejszej szparze, czy też chociażby w torbie sportowej, siedzisku dla dzieci czy w koszyku na zakupy, co wielokrotnie w szalonych przygodach chłopaków było prawdziwym jego atutem. Walo jest mistrzem kamuflażu, niejednokrotnie dla zmyłki przebierał się za kobietę lub dziecko, czasami także korzystał ze swojej dwustronnej niebiesko-szarej kurtki, ze sztucznych wąsów albo przyciemnianych okularów. Oprócz małej postury ma też niewielkie przyrodzenie i niestety także nikłą siłę fizyczną. Walo w przeciwieństwie do reszty bohaterów, ma stałą pracę zarobkową, pracuje jako mechanik, choć sam nie posiada samochodu. Stałym i nierozłącznym elementem jego wizerunku jest ciągle trzymany w ustach papieros. Chłopak normalnie wypala ponad paczkę dziennie, a gdy jest melanż, nawet kilka razy tyle.

Dzieciństwo

Mały Waldek.

W dzieciństwie Walo był dość grubym dzieckiem, z opuchniętą twarzą. Nie wiadomo, od kiedy przylgnęło do niego to przezwisko, gdyż w dzieciństwie chłopaki zwracali się do niego po imieniu, Waldek. Razem z Wojtasem lubili popalać papierosy na pobliskim placu zabaw. Nadruk ze zdjęciem Bruce'a Lee na koszulce wskazuje że był fanem tego aktora. Z jego wspomnień wynika też że do podstawówki chodził z tornistrem, lecz do gimnazjum nosił reklamówkę z logiem "Adidas" (zresztą jak sam wspomina, za dużo się nie nachodził do szkoły).

"Dorosłe" życie

Podobnie jak reszta bohaterów serialu nie wiadomo ile ma on lat. Można tylko się domyślać że pomiędzy 22 a 28 (więcej szczegołów w "Ciekawostkach"). Tak samo jak jego przyjaciele, mieszka nadal u rodziców. W przeciwieństwie do Wojtasa i Spejsona, Walo jest względnie "inteligentny", przez co to on ustala plany różnych akcji (które najczęściej kończą się fiaskiem) oraz stanowi nieformalnego lidera trójki. Mimo że jest najniższy z grupy, to można zauważyć że jest całkiem dobrze zbudowany. Tak jak większość postaci, jest wiernym kibicem CWKSu.

Praca zarobkowa

Pracuje on w serwisie samochodowym, gdzie naprawia używane, stłuczone auta i załatwia na nie nielegalne dokumenty. Podobnie jak jego szef, robi różne przekręty z tym związane. Widać że zna się na swoim fachu. Poza tym Walo zajmuje się też drobnymi przestępstwami (kradzieże, rozboje), a w odcinku 10 nielegalnie sprzedawał filmy na DVD (jego kramik zamknęła w ostateczności straż miejska).

Ciekawostki

  • Identycznie ubrana postać pojawia się w filmie Kapitan Bomba: Kutapokalipsa.
  • W odcinku 131 przez chwilę ma twarz nosacza sundajskiego.
  • W odcinku 146 dowiadujemy się że chłopak ma odruch wymiotny na widok rzygów.
  • Jego numer telefonu to 694 342 8383
  • W odcinku 209 dowiadujemy się, że Walu ma 33 lata, czyli urodził się w 1987 roku. W takim wypadku jednak musiałby "kiblować" w szkole podstawowej 7 lat dłużej, przez co w odcinku 38 musiałby już być co najmniej nastolatkiem, albo i nawet dorosłym (jeśli Spejson urodził się najprawdopodobniej w 1994 roku), więc wiek ten jest najprawdopodobniej fałszywy, a co najmniej wątpliwy.

Galeria

Walo elegant.png
Walo laska.png
Walo Zima.png
Walo piżamy.png
Walo profil.png
Walo tylny profil.png
Walo mechanik.png
Walo jaskiniowiec.png
Walo kosmiczny.png
Portret 3.png
Walo dziewczynka.png
Walo ze zniesmaczoną miną.png
Zadowolone Ziomeczki.png
Bandicam 2020-03-18 17-52-34-687.jpg
Bandicam 2020-03-18 17-52-34-687.jpg
Bandicam 2020-03-18 17-58-28-625.jpg